TV & MEDIA 2024 - MTV Katsomossa

TV & MEDIA 2024 sukeltaa syvälle tulevaisuuden mahdollisuuksiin haastaen koko alaa yhteisiin tekoihin. Päivän keskustelut nyt MTV Katsomossa.

  • "Moniääninen media on yhteiskunnan kivijalka välittäen tietoa ja luoden resilienssiä viihteen ja kulttuurin kanavana"

    ”Moniääninen media on yhteiskunnan kivijalka välittäen tietoa ja luoden resilienssiä viihteen ja kulttuurin kanavana. Meidän on kyettävä vastamaan yhteiskunnan muuttuviin tarpeisiin. On tärkeää, että alan tekijät ovat viemässä yhdessä vaikuttajien kanssa eteenpäin keskustelua alan tulevaisuudesta monesta eri näkökulmasta”

  • Inspiroivia keskusteluita

    Millaisia mahdollisuuksia ja haasteita tv- ja media-alan tekijät nyt ja tulevaisuudessa kohtaavat, kun teknologinen kehitys, maailman ja talouden kriisit, sisältöjen muuttuvat kulutustottumukset sekä tärkeät eettiset kysymykset haastavat koko yhteiskuntaa? Mm. näistä aiheista keskusteltiin tammikuussa TV & MEDIA 2024 -päivässä alan asiantuntijoiden, tekijöiden ja päättäjien kanssa.

TV & MEDIA 2024 -PÄIVÄN OHJELMA 

Päivän moderaattorina toimii juontaja ja kirjailija Jenni Pääskysaari
 

Klo 9.00-9.15 Tervetuloa: TV & MEDIA 2024 -päivä käynnistyy!
- Johannes Leppänen | toimitusjohtaja, MTV Oy 


Klo 9.15-10.00 Presidenttipelin takapirut & MTV Uutiset
Mikä on median merkitys kampanjoinnissa? ​Miten tv ja tv-tentit huomioidaan ja kuinka tärkeitä ne ovat? Mikä on ollut liikkuvan kuvan merkitys tähänastisiin presidenttikausiin?​

- Kristiina Kokko | kampanjapäällikkö, Alexander Stubbin kampanja
- Jarno Lappalainen | viestintäpäällikkö, Pekka Haaviston kampanja
- Satu Mäki-Lassila | kampanjapäällikkö, Olli Rehnin kampanja
- Valtteri Vuorisalo | tukiyhdistyksen puheenjohtaja, Mika Aaltolan kampanja

Keskustelun moderoi MTV Uutisten toimittaja Alec Neihum.


Klo 10.00-10.30 GANG GANG – boomerit kuulolle! 
Mitä nuorisolaiset sisällöiltä haluavat?​ Päästetään nuoret itse kertomaan suoraan alan tekijöille ​millaista sisältöä he haluavat nyt ja tulevaisuudessa katsoa.

- Alharith Obaid | tubettaja, sisällöntuottaja
- Siiri Innanen | oikeustieteen opiskelija
- Aaron Salovaara | opiskelija, Kallion ilmaisutaidon lukio
- Julia Posti | opiskelija, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
- Johan Yli-Hukkala | opiskelija, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
- Tessi Lehtomäki | opiskelija, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
 

Klo 10.30-11.15 TV & media – missä olet 2034?
Mistä ja minkälaisia sisältöjä kulutamme 10 vuoden kuluttua? ​Miltä sisällöntekemisen lähitulevaisuus näyttää, entä millaisia megatrendejä ja kauhukuvia on edessä? Minkälaisia mahdollisuuksia murroksessa piilee, mitkä ovat suurimmat haasteet visioiden tiellä? Miten tekoäly ja uudet teknologiat vaikuttavat alaan, minkälaisia tekijöitä jatkossa tarvitaan? Minkälaista tukea ala tarvitsee lainsäädännön ja rahoituksen suhteen?

Alustus: Jukka Vahti | projektijohtaja, Sitra
Keskustelijat:
- Miapetra Kumpula-Natri | europarlamentaarikko, Euroopan parlamentti
- Hanna Vuorinen | perustaja, Media Minds
- Kalle Pirhonen | Strategy Analyst, Yle
- Iina Eloranta | VP, Content, Channels & Digital Consumption, MTV Oy
- Marcus Wiklund | yhteiskuntasuhdejohtaja, Nelonen Media


Klo 11.15-12.15 TAUKO 


Klo 12.15-13.00 Tositarinat – missä menee etiikan rajat? 

- Pekka Lehtinen | rikostoimittaja, MTV Uutiset
- Helena Bäckman | Head of Development, Fremantle
- Iina Eloranta | VP, Content, Channels & Digital Consumption, MTV Oy


Klo 13.00-13.45 Vaikuttava ja uniikki TV - kaupallisen television selviytymisstrategiat
Tv on yhä suosittu ja vaikuttava media luoden yhteisöllisyyttä, tunnetta ja luottamusta. Tv:n uniikkius on sen kulutushetkessä, muistijäljessä ja audiovisuaalisuudessa - mutta tv:n on muututtava ja kehityttävä kilpailukykyisenä ja relevanttina mediana.​ Mikä on mainostajan rooli ja miten tv:n sisältöstrategia ja -laatu vaikuttavat mainostajien valintoihin ja tavoitteisiin? Miten tv voi hyödyntää uutta teknologiaa, tekoälyä ja dataa luodakseen parempia kohtaamisia mainostajien ja kuluttajien välillä? Miten varmistetaan, että kaupallinen tv on tulevaisuudessakin luotettava, laadukas ja eettinen media? ​

- Katariina Uljas-Ahl | Chief Business Officer, Dagmar 
- Sauli Asikainen | VP, B2B Sales & Marketing, MTV Oy
- Karolus Viitala | liiketoimintajohtaja, henkilöasiakkaat ja markkinointi, Mehiläinen
- Sami Tikkanen | CEO & Chairman, TBWA


Klo 13.45-14.30 Pimiä & Ståhl Talk Show
Nostamme esiin alan arvostetut supertähdet ja kuulemme rehellisesti ja avoimesti, minkälaista on televisiotyön glamour ja raadollisuus. Miten alalle päädytään ja miten huipulla pysytään? Miten tekeminen on yli 20 vuodessa muuttunut? Mitä haasteita polulle on osunut ja entä mitä tv:n tekeminen on opettanut?

- Vappu Pimiä | toimittaja, juontaja
- Katja Ståhl | toimittaja, juontaja


Klo 14.30-14.45 Päivän yhteenveto
- Antti Väisänen | Televisioakatemian hallituksen puheenjohtaja
- Johannes Leppänen | toimitusjohtaja, MTV Oy


MTV pidättää oikeuden ohjelmamuutoksiin.

  • Kultainen Venla -gaala pe 26.1.

    Televisioalan supertammikuu huipentuu, kun Kultainen Venla -gaalassa palkitaan jälleen tv-vuoden parhaat ohjelmat, tähdet ja tekijät. Kultainen Venla -gaalalähetys on katsottavissa MTV3-kanavalla ja MTV Katsomossa pe 26.1.2024. Yleisöäänestys Vuoden ohjelma ja Vuoden esiintyjä -palkinnoista on käynnissä 18.12.2023-22.1.2024.

Tiina Nummenmaa

Vastaava tuottaja
puh. 040 660 4744
email: tiina.nummenmaa@mtv.fi

Sara Pitkänen

Tapahtumatuottaja
puh. 040 615 9735
email: sara.pitkanen@mtv.fi

Nanna Drummond

Yritysviestintä- ja vastuullisuuspäällikkö
puh. 040 825 1479 
email: nanna.drummond@mtv.fi