Viihteen luova ilmiöittäjä

(Päivitetty 11.3.2025)

Mireka Kantola työskentelee Brand and Activation Marketing Plannerina, viihdeohjelmien ilmiöittämisen parissa.

Tutustu MTV:n Brand and Activation Marketing Plannerin, Mireka Kantolan, urapolkuun ja työhön MTV:n viihdeohjelmien ilmiöittämisen parissa.

Hyppäsin MTV:lle vuoden 2021 tammikuussa markkinoinnin trainee-ohjelmaan. Harjoittelijaksi pääseminen oli minulle unelmien täyttymys, sillä olin juuri hetki sitten valmistunut markkinoinnin tradenomiksi ja etsin ensimmäistä markkinoinnin positiotani. En olisi voinut kuvitellakaan, että ovet MTV:lle avautuisivat heti urani alkuvaiheessa.

Olen saanut heti ensimmäisestä työpäivästäni lähtien tehdä töitä itsenäisesti ja osaamiseeni on luotettu. Vastuu onkin kasvanut nopeasti ja olen neljän vuoden MTV:llä työskentelyn aikana siirtynyt koordinattori- ja suunnittelijatitteleiden kautta tämänhetkiseen positiooni Brand and Activation Marketing Planneriksi.

Phenomena Marketing -tiimissä vastuulleni kuuluu Suomen suurimpien viihdeohjelmien ilmiöittäminen, joka pitää sisällään markkinointikampanjoiden suunnittelua ja sosiaalisen median sisällöntuotantoa. Varmistan, että jokainen suomalainen tietää, että MTV:llä alkaa uusi ohjelma tai uusi kausi, jota ei voi olla katsomatta. Olen päässyt suunnittelemaan markkinointikampanjoita esimerkiksi Masked Singer Suomi, Bachelor Suomi ja Muodin huipulle -ohjelmille. Roolissani tehdään paljon yhteistyötä niin monien sisäisten tiimien kuin mainostoimistojen ja tuotantoyhtiöiden kanssa.

Jokainen työpäiväni onkin erilainen. Välillä suunnittelen ulkomainonnan ratkaisuja luovan tiimimme kanssa, edition sosiaalisen median videoita Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta TikTokkiin tai kirjoitan kanavillemme välispiikkejä mainoskatkoja varten. On sitä välillä hypitty myös Masked Singer -asu päällä ympäri Pöllölaaksoa ja kuvattu vaikuttajien kanssa YouTube -videota uutisstudiossa.

Pöllölaaksossa työskentelyn parhaita puolia ovat ehdottomasti rento työilmapiiri ja ihanat työkaverit, jotka uskovat tekemiseeni ja tekevät jokaisesta työpäivästä hauskan. Olen saanut kehittyä markkinoinnin ammattilaiseksi ihanan porukan ympäröimänä, jossa minulle on annettu vastuuta ja tilaa ideoida. Olen todella onnellinen, kun saan tehdä viihdeohjelmien markkinointia ja sosiaalista mediaa näin mahtavassa työyhteisössä.

Pöllöjengi (MTV:n työntekijät), on nimensä veroinen työyhteisö, jossa jokaisen kädenjälki näkyy – lähelle ja kauas. Pöllöjengi tekee merkityksellistä työtä yhteiskunnassa. Pöllöjengissä viihdytään. Ja Pöllöjengissä jokainen on tärkeä tekijä. Blogisarjassamme Pöllöjengin asiantuntijat kertovat työstään, työnsä merkityksestä ja arjestaan Pöllöjengissä omin sanoin.